Stimati parinti, dragi elevi

Inceputul de an  scolar 2020-2021 se va desfasura in conditii speciale, determinate de contextul epidemiologic actual. Masurile luate in vederea limitarii raspandirii infectiei cu SARS-CoV-2, conform Ordinului Ministerului Educației și Cercetării nr. 5487/2020 și Ministerului Sănătății nr.1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, au fost validate de Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgenta, si cuprind urmatoarele:

  • Incepand din data de 30.09.2020, cursurile se desfasoara conform scenariului 2  (Participarea zilnică a tuturor  elevilor din  clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și revenirea parțială (prin rotație de 1 săptămâna) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție)
  • Cursurile online se vor defasura pe platforma 24edu.
    • Datele de conectare ale elevilor din clasele VI-VIII si IX-XI sunt cunoscute de acestia din anul scolar precedent. Daca intampina dificultati la conectare, elevii vor semnala acest lucru dirigintelui.

Organizarea activitatii, incepand din data de 30.09.2020, se va desfasura respectand urmatoarele repere

  1. Organizarea circuitelor în interiorul școlii (curte, săli de clasă, coridoare etc.) s-a realizat prin demarcare cu benzi vizibile care să asigure “trasee prestabilite” de intrare, deplasare în interiorul unității de învățământ și de părăsire a acesteia, facilitând păstrarea unei distanțe fizice între elevi. La intrarea în școală și pe coridoare, în fiecare clasă sunt așezate dispensere/flacoane cu soluție dezinfectantă pentru mâini, astfel încât să fie facilitată dezinfecția frecventă. La intrarea în școală și în fiecare clasa sunt afișate materiale de informare privind măsurile de igienă/protecție. Ușile claselor vor fi menținute deschise până la sosirea tuturor elevilor.
    1. Clasele de gimnaziu, care  învață in intervalul 08.00-13.00 au accesul si ieșirea prin intrarea principala (Intrarea profesorilor-Stradela Basarabi);
    1. Clasele de liceu (a XI-a si a XII-a), care  învață in intervalul 08.00-13.00 au accesul si ieșirea prin Bvd. I.C.Bratianu (Intrarea elevilor);
    1. Clasele a IX-a, care învață in intervalul orar 14.00-19.00 au accesul si ieșirea prin intrarea principala (Intrarea profesorilor-Stradela Basarabi);
    1. Clasele a X-a, care învață in intervalul orar 14.00-19.00 au accesul si ieșirea prin Bvd. I.C. Brătianu (Intrarea elevilor);
  2. Organizarea sălilor de clasă

– Sala de clasă este amenajată astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică între elevi, prin dispunerea mobilierului astfel încât să fie obținută distanțarea de minimum 1 metru între elevi;

– Elevii isi păstrează locul ocupat in banca pe toata durata sem I

– Băncile sunt poziționate astfel încât să nu fie blocat accesul în sala de clasă.

– Clasele V – VII și IX – XI se impart în două jumătăți,  alfabetic. Prima jumătate va veni la cursuri în săptămânile impare, iar a doua jumătate în săptămânile pare.

– Va fi păstrată componența grupelor/claselor;

– Deplasarea elevilor în interiorul instituției este limitată prin alocarea unei săli de clasă unei clase de elevi, iar profesorii vor schimba sala de predare.

– Vor fi limitate deplasările în interiorul clasei, pe cât posibil;

– Fiecare elev are un marker personal pe care il utilizează atunci când scrie pe tablă

– Fiecare profesor are un marker personal pe care îl utilizează atunci când scrie pe tablă

– Este interzis schimbul de obiecte personale (cărți, caiete, instrumente de scris, etc);

– Întâlnirile dintre elevi vor fi limitate în perimetrul clasei;

 – Va fi asigurată aerisirea claselor înainte de sosirea elevilor, prin deschiderea ferestrelor timp de minimum 30 minute, apoi în timpul recreațiilor minimum 10 minute și la finalul zilei;

– Elevii și personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta mască atât în timpul orelor de curs, cât și în timpul recreației, atunci când se află în interiorul unității de învățământ.

– Coșurile de gunoi destinate aruncării/eliminării măștilor uzate sunt amplasata la fiecare intrare in scoala.

3. Organizarea programului școlar

  • Orele de curs vor avea ca durata 40 minute si pauza va avea 10 minute, ceea ce asigura dezinfectia dintre schimburi (13.00-14.00)
  • Durata ore de curs – dimineata
  • 8.00 – 8.40
  • 8.50 – 9.30
  • 9.40 – 10.20
  • 10.30 – 11.10
  • 11.20 – 12.00
  • 12.10 – 12.50
  • Durata ore de curs – dupa amiaza
  • 14.00 – 14.40
  • 14.50 – 15.30
  • 15.40 – 16.20
  • 16.30 – 17.10
  • 17.20 – 18.00
  • 18.10 – 18.50
  •  

– Va fi evitată crearea de grupuri de elevi din clase diferite;

– Nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.

– Jocurile și alte activități care implică formarea unor grupuri vor fi organizate cu respectarea distanței dintre elevi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

– Elevii nu vor consuma în comun mâncarea sau băuturile și nu vor schimba între ei obiectele de folosință personală (telefoane, tablete, instrumente de scris, jucării etc.). Fiecare elev va avea marker personal pentru tablă. 

Organizarea activității in laboratoarele de informatică

  • Elevii nu vin în sala de laborator cu obiectele personale de tip haină/rucsac etc. ;
  • În cazul în care numărul de elevi o permite

                  –  se păstrează o masă liberă între ei

                  – se păstrează liberă zona aflată în dreptul unei ferestre, așa încât să poată fi realizată aerisirea spațiului pe toată durata folosirii laboratorului;

  • Elevii întră în laborator sub supravegherea cadrului didactic și ocupă locurile fiecărui rând, începând din spatele clasei, către tablă. Ieșirea din laborator a elevilor are loc în ordine inversă celei de la intrare;
  • Fiecare elev are asociat un post de lucru, care nu se va schimba pe parcursul semestrului. Fiecare profesor va păstra  „oglinda” fiecărei clase și se va asigura la începutul orei de respectarea ei;
  • Dezinfectarea mâinilor (atât pentru elevi cât și pentru profesor), înainte de intrarea în laborator, folosind dispenser-ul de pe hol.
  • Fiecare elev are un marker personal pentru tabla alba;
  • La începerea unei ore/modul de 2 sau 3 ore, profesorul pulverizeaza dezinfectant pe suprafata ce urmeaza a fi folosita de elevi, (tastatură, mouse, panoul frontal al calculatorului, blatul mesei) si fiecare elev sterge propria stație de lucru cu un servețel de hârtie. Șervețelele se colectează la sfarsitul orei, la iesirea elevilor din laborator, intr-un cos cu capac;
  • Zilnic, înainte de prima oră de curs în fiecare laborator se va realiza dezinfectia suprafetelor si aerisirea laboratorului.

Organizarea activităților sportive

– Se pot desfășura doar activitati fizice care permit distanțarea fizică, exclusiv în aer liber;

– Elevii trebuie sa aiba echipament adecvat orei de educatie fizica;

– Echipamentele sportive folosite vor fi  dezinfectate corespunzător;

 – Orele de educație fizică efectuate în sala de sport trebuie limitate la activități sportive care nu presupun efort mediu/intens, cu asigurarea obligatorie a distanței fizice de minimum 1,5 metri, situație în care portul măștii nu este indicat;

– Pentru desfășurarea orelor de educație fizică, elevii vor fi instruiți ca pe tot parcursul activității să nu își atingă fața, gura, ochii, nasul cu mâinile neigienizate;

– La începerea și finalul orelor de educație fizică, toți elevii trebuie să efectueze igiena mâinilor cu un dezinfectant pe bază de alcool;

5. Protocol de triaj

Triajul zilnic se efectuează de către părinte, acasă, prin măsurarea temperaturii corporale și aprecierea stării de sănătate a copilului, în urma căreia părintele decide prezentarea elevului la cursuri. În eventualitatea în care un părinte decide ca fiul/fiica sa să nu se prezinte la cursuri, acesta va fi informat că revenirea copilului la cursuri în zilele următoare se va face obligatoriu în baza unei adeverințe medicale, care să precizeze diagnosticul. Părintele va încărca adeverința medicală pe 24edu (mesaj către dirigintele fiului/fiicei sale) si o va aduce personal la secretariat în ziua revenirii fiului/fiicei la cursuri.

Nu se vor prezenta la cursuri în ziua respectivă:

– cei cu temperatură mai mare de 37,3°C și/sau simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2 (tuse, dificultăți în respirație – scurtarea respirației, diaree, vărsături) sau alte boli infectocontagioase;

– cei confirmați cu infecție cu SARS-CoV-2, aflați în perioada de izolare la domiciliu;

 – cei care sunt declarați contacți apropiați cu o persoană infectată cu SARS-CoV-2, aflați în perioada de carantină la domiciliu/carantină instituționalizată.

Se pot prezenta la cursuri în ziua respectivă:

– când nu se regăsesc în niciuna dintre situațiile de mai sus;

– dacă unul dintre membrii familiei prezintă simptome de infecție a tractului respirator, dar nu a fost confirmat cu virusul SARS-CoV-2;

– cei cu simptome tipice de alergie la polen (alergii cunoscute la polen, nasul curgător cu secreție nazală clară, ochi curgători/prurit);

La prima ora de curs a zilei, cadrul didactic va aprecia starea de sănătate a elevilor prin observație atentă și întrebări privind starea de sănătate adresate elevilor;

-În cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică Protocolul de izolare;

-Revenirea în colectivitate a copiilor care au avut probleme de sănătate și au absentat de la școală se va realiza obligatoriu în baza unei adeverințe medicale, care să precizeze diagnosticul. Adeverințele vor fi centralizate la nivelul cabinetul medical școlar; – Cadrele didactice, personalul didactic auxiliar și nedidactic care prezintă simptome specifice unei afecțiuni cu potențial infecțios (febră, tuse, dureri de cap, dureri de gât, dificultăți de respirație, diaree, vărsături) se izolează la domiciliu, contactează medicul de familie și anunță de îndată responsabilul desemnat de conducerea unității de învățământ.

  • 2020 STEM Discovery campaign