Readi-IT – Povestea Unui Proiect despre Povesti

Astăzi, 23 noiembrie 2011, a avut loc la Liceul Teoretic „Ovidius”  prezentarea proiectului European “Read-IT – Training teachers to make READing fun through digITal storytelling” ce are ca scop identificarea, implementarea şi testarea unei metodologii didactice care să îi poată ajuta pe profesori să dobândească noi competenţe prin intermediul producţiei video folosind tehnicile povestirii digitale şi, astfel, să-i ajute să ridice nivelul de interes şi să motiveze noi generaţii de cititori prin producţia de book trailers.     Aceasta va duce la dezvoltarea abilităţilor de predare, predând o nouă manieră de folosire a tehnologiilor IT dar şi încurajând-i pe elevi în acelaşi timp să citească şi să aprecieze lectura.

La acest eveniment au participat profesori de diferite specialităţi interesaţi atât de formarea profesionala cât si de promovarea dezvoltării personale şi stimularea imaginaţiei elevilor  cu care lucrează. În fapt programul Readi-IT doreşte să umple spaţiul dintre cele două tabere, scopul fiind unul mult mai realist şi pragmatic. Proiectul doreşte să cultive dragostea faţă de cuvântul scris şi rigoarea academică a dascălilor cu aptitudinile tehnice, comunicarea tipic distributivă şi creativitatea originală definitorii pentru generaţia digitală (elevii)

“Ideea centrală a acestui proiect s-a născut din dorinţa de a crea un alt fel de punte între tânăra generaţie şi profesorii acesteia. Evoluţia tehnologiilor de comunicaţie – de la telefonia mobilă la socializarea on-line – a dus, paradoxal, la adâncirea diferenţelor dintre cele două generaţii. Pe de o parte generaţia digitală, precoce şi informată, manevrând cu naturaleţe butoane şi tastaturi, fire şi conexiuni, vorbind deja o altă limbă, citind un alt fel de texte şi savurând alte soiuri de ‘scrieri’. De cealaltă parte, generaţia Guttenberg, cultivată într-o disciplină şi admiraţie faţă de cuvântul scris, comunicând liniar şi individual, aplecându-se asupra actului de creaţie în detaliu.” (prof. Rodica Crăciun – coordonator proiect „Read-IT”)

Participanţii la acest proiect aşteaptă cu nerăbdare pornirea în aceasta călătorie digitală prin parcurgerea cursului on-line şi realizarea primelor book-trailers.

Prof. Anca Sima

Consilier de imagine






Switch to our mobile site