O nouă ediție a concursului ”Cum se face?”

Începutul de an școlar aduce o nouă ediție a concursului ”Cum se face?”. Concursul  este organizat în fiecare an în perioada octombrie – noiembrie de către Societatea Tinerilor Chimiști (STC) parte a Societății de Chimie din România (SChR) în parteneriat cu Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor/Universitatea Politehnică din București și Asociația Studenților Chimiști POLI. 2. Concursul se adresează elevilor claselor VII-XII pasionați de științe, mai exact de aspectele practice ale acestora materializate în cotidian.

Anul acesta, Liceul Teoretic „Ovidius” a fost reprezentat de elevele Iulia Munteanu, Eliana Liță si Andreea Mărgineanu (cls a X a), coordonate de prof. Carmen Bucovală. Proiectele prezentate au vizat aspecte legate de compoziția biochimică a alimentelor și de consecințele pe care unele dintre aceste substanțe le au asupra sănătății. Juriul, format din profesori ai Universității Politehnica din București, a apreciat proiectele prezentate de elevele ovidiste, oferind  premiul III Iuliei Munteanu pentru studiul asupra caracteristicilor cazeinei.

Eleva premiată, Iulia Munteanu, a declarat despre evenimentul științific că: „Mi-a plăcut mult sa particip la acest concurs în care am abordat un domeniu nou pentru mine. Am avut ocazia să văd multe proiecte interesante și idei noi și să observ preocupările altor elevi din țară. A fost o experiență deosebită și îi mulțumesc doamnei profesor Carmen Bucovală care m-a îndrumat și mi-a oferit această oportunitate!”

La încheierea concursului, Eliana Liță și-a exprimat de asemenea plăcerea participării la concurs: „Participarea mea la concursul “Cum se face?” mi-a îmbogățit, fără îndoială, cunoștințele și reprezintă o experiență plăcută în care am avut ocazia să cunosc copii pasionați de cunoaștere, dar și profesori, organizatori și voluntari binevoitori care s-au străduit să ne facă să ne simțim cât mai bine”.

Liceul Teoretic “Ovidius” participă de aproape 10 ani la acest concurs științific.

  • 2020 STEM Discovery campaign