Proiecte

Proiect editorial al Centrului de Resurse pentru Educatie Economica

Centrul de Resurse pentru Educație Economică, condus de prof. Victor Mihalașcu, a inițiat un proiect editorial de amploare, adresat elevilor din clasele de gimnaziu. Auxiliarele didactice pentru disciplinele de educație socială cuprind diferite modele de evaluare care susțin demersul investigativ și creativ al elevilor și profesorilor.  Mai multe informatii  pe
CREE Constanța

Liceul Teoretic “Ovidius” a contribuit si contribuie la mai multe proiecte europene. Va oferim in continuare o scurta descriere a lor.

Parteneriat bilateral școlar COMENIUS
„Le journal de mes rêves” / « Ziarul visurilor mele »
Liceo Scientifico Statale “Giuseppe Tarantino”, Gravina  și Liceul Teoretic „Ovidius”, Constanța
 
Parteneriatul vizează favorizarea conștientizării culturale și civice a tuturor elevilor grație creării unui Jurnal Internațional (Jurnalul visurilor mele), prin intermediul tehnologiilor moderne (TIC) și folosind franceza drept limbă de comunicare.Jurnalul internațional va avea drept argument o serie de teme alese de către elevi după un „brainstorming” propus de către profesori în scopul reunirii caracteristicilor presei și a comunicării prin tehnologiile moderne.Elevii vor decide temele care vor fi dezvoltate cât și argumentele subordonate lor de-a lungul celor doi ani de parteneriat.
Proiectul îi va ajuta pe elevi să stăpânească mijloacele de comunicare cele mai moderne și să cunoască modul în care tehnologiile au influențat difuzarea informațiilor. Elevii vor utiliza limbile străine studiate la școală (engleza, franceza, germana), dar și pe cele învățate grație parteneriatului (italiana, româna) pentru a redacta articolele, blogurile, cât și pentru a înregistra videoclipuri sau interviuri.În consecință, printr-un schimb de experiențe și de idei, elevii vor deveni mai conștienți de propria lor identitate, de faptul că sunt cetățeni ai propriei lor țări și, deci, cetățeni europeni.Elevii se vor putea compara în materie de exprimare culturală cu partenerii lor de aceeași vârstă prin participarea activa la dialogul intercultural și prin utilizarea rețelelor de socializare preferate.

Acest proiect are drept obiectiv să contribuie la succesul școlar a două școli prin dezvoltarea competențelor informatice și a competențelor relaționale. Jurnalul Internațional va fi publicat de asemenea on line (Web Zine) și elevii vor fi responsabili cu creația, producția, publicarea și publicitatea lucrărilor realizate. Aceasta va putea contribui la ameliorarea gestiunii de care au nevoie ambele licee în propriul lor sector de activitate.

In mod concret, proiectul va avea urmatoarele etape:
Faza 1: Cunoașterea: Schimb de informații (prin mail, prin rețele sociale, producerea de videoclipuri) necesare pentru achiziția competenței culturale grație unui bagaj cultural deja existent. Comunicarea va favoriza dezvoltarea competențelor în limbile straine (în scris și la oral) și îi va face pe elevi conștienți de faptul că plurilingvismul oferă numeroase avantaje.
Faza 2: Creația și producția : Elevii celor două licee vor contribui la crearea jurnalului, vor numi un redactor șef, un redactor adjunct, un fotograf, un web-designer și jurnaliști care își vor redacta propriile articole.
Jurnalul Internațional va cuprinde 4 numere (2 pe an) și fiecare număr va trata o temă anume. De exemplu : Tinerii și tradițiile lor; Tinerii și viitorul; Tinerii și mediul înconjurător, etc. În plus, un număr special va fi redactat cu ocazia vizitelor de schimb de elevi. Aceasta va permite elevilor să treacă peste barierele de identitate și să își depășească propriile orizonturi.
 
 

Proiectul multilateral Comenius cu titlul „Mare Nostrum”

Proiectul multilateral Comenius cu titlul „Mare Nostrum” este rezultatul unui parteneriat între școli din șase tari europene: Istituto Comprensivo, Spoltore, Italia, Private Trade School, Varna, Bulgaria, Escola Básica 2,3, Piscinas-Lisabona, Portugalia, Liceul Teoretic “Ovidius”, Constanta, Romania, Collège Privé Catholique “Sainte Anne”, Plougastel-Daoulas, Franța, 3dh High School of Acharnes, Atena, Grecia. Scopul proiectului nostru este acela de a crea un parteneriat între școli europene situate în apropierea mării, tema centrală fiind acea a studierii ecosistemului costier. Ideea de bază a acestui proiect este că școala trebuie să încerce să adopte o transformare graduală din educația tradiționala către demersul de a deveni un “mediu de cercetare și învățare”, adică de a asocia valențele educative ale învățării în clasa, dar și ale muzeelor, laboratoarelor de cercetare, spațiului natural, astfel încât cercetarea va înlocui simpla transmitere a cunoștințelor, trezind în elevi dorința de a înțelege singuri adevăratul sens al proceselor si fenomenelor, de a deveni responsabili pentru devenirea lor ca cetățeni informați si proactivi. Am ales marea ca un idee de bază deoarece este strâns legată de Europa în sens geografic, politic, cultural și simbolic. Marea este în sine un uriaș laborator și un spațiu de învățare. De asemenea, încercăm să promovam valorile locale și să ne îmbogățim cunoștințele despre fragilul echilibru al ecosistemului costier. Conservarea mediului costier este esențială pentru a menține biodiversitatea, condițiile de microclimat, sănătatea și viața oamenilor care trăiesc din bunăstarea mediului marin. Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin Programul Lifelong Learning, acțiunea Comenius, si se va desfășura în anii școlari 2013-2014 și 2014-2015.
 

Download “Newsletter visit Italy”

Download “Raport foto vizita Italia”

Download “Newsletter visit Romania”

Download “Serbare”

Download “Newsletter France”

Download “Photoreport France”

Download “Newsletter Greece”

Download “Photoreport Greece”

Download “Newsletter Portugal”

Download “Photoreport Portugal”

Download “Newsletter Varna”

Comenius Varna 2015 photo report


MANAGE.EDU

“Black Sea Basin 2007-2013” aim to achieve stronger regional partnerships and cooperation is pursued by the overall objective of theMANAGE.EDUProject, which is to build capacities for networking and transnational transfer of good practices of educational management in a multicultural environment, in view of strengthening the Education and Training systems in the Black Sea Basin and promoting regional development of Lifelong Learning (LLL). The MANAGE.EDUAction is implemented by a Partnership of 3 established NGOs operating in the field of education and culture in Bulgaria and 5 public education institutions from Romania, Georgia, Moldova, Turkey and Ukraine. Partners are unified in their aim to promote sustainable education and social development in the Black Sea Region.

The MANAGE.EDU Action addresses Specific Objective 3 of the programme, namely “Promoting local, people-to-people type of actions”. Education is defined as the process in which society deliberately transmits its accumulated knowledge, skills, and values from one generation to another  and by definition, involves people in a process of channelling their own creative energy and culture. Further, any action which addresses education makes a direct contribution towards improving the quality of human capital and hence towards more efficient social development. Educational cooperation in the Black Sea Basin has so far referred mainly to academic, research and student exchanges; however, the development of the education sector as a precondition for economic development calls for the introduction of new approaches in the management of the education process, prioritising intercultural communication and eliminating the deficiencies in lifelong learning opportunities.
 

Capturing reality: youth using digital media proactively

The specific focus of the mutual collaboration between Private Trade School Varna (Bulgaria) and High School Ovidius (Roumania) is to enable the students to create effective digital media products that they will disseminate via various channels of communication in order to make an impact on their respective societies and peers. The media messages that the student will realize revolve around issues of ecological sustainability of the Black Sea coastal towns. As the participants are representatives of the two coastal towns, namely Varna and Constanta, their personal involvement in the issue of preservation of their immediate environment will be for them close to hearth. Through workshops on conceptualizing and executing digital media products, the students will be enabled to brainstorm, produce and publicize their own media products to a wide audience using digital technology tools in a proactive way. They will also learn about the downfalls of being a passive receiver of information and gain skills on how to use social media and digital technology proactively as means to become active citizens.


Black Sea Cultural Animation Program: Pilot model for mobilizing the common cultural characteristics for creative destination management in the Black Sea Basin

The Project “Black Sea Cultural Animation Program: Pilot model for mobilizing the common cultural characteristics for creative destination management in the Black Sea Basin” is implemented under Priority 3: Supporting cultural and educational initiatives for the establishment of a common cultural environment in the Basin, Measure 3.1: Promoting cultural networking and educational exchange in the Black Sea Basin communities of the Black Sea Basin Joint Operational Programme. The project introduces the concept of cultural animation as an interdisciplinary approach towards studying and presenting the cultural heritage of five model regions in the Basin. On this basis a common education program is to be developed and introduced with the aim to raise the capacity of students in social sciences (especially tourism) to develop new “products” of culture and attractions based on their regions’ indigenous heritage. This is done via targeted partnership of 7 representative organisations form 5 Black Sea regions who intend to preserve the BS CAP cooperation model upon completion of this Action. The Black Sea Basin Programme is co-financed by the European Union through the European Neighborhood and Partnership Instrument and the Instrument for Pre-Accession Assistance.


TRANS-TOUR-NET Cross Border Tourism in Dobrudzha

The project TRANS-TOUR-NET: Creation and Marketing of Pilot Cross Border Tourist Products in Dobrudzha is a joint initiative of Bulgarian and Romanian organizations and is being implemented within the framework of the Romania-Bulgaria Cross Border Cooperation Programme 2007-2013. Project activities run from September 2010 till March 2012 and mainly concern the regions of Dobrich (Bulgaria), Constanta (Romania) and Silistra (Bulgaria). The leading organization in this project is International University College (Dobrich, Bulgaria). It is working in close cooperation with the other project partners – the Regional Museum of History (Dobrich, Bulgaria), Constanta Chamber of Commerce, Industry, Shipping and Agriculture (Romania), Ovidius University (Constanta, Romania) and “Ovidius” High School (Constanta, Romania).


VALEU – Validation of Immigrants’ Vocational Skills and Competencies in Tourism and Services as an Integration Warrant in the EU (2010 – 2012)

“VALEU” este un proiect Leonardo da Vinci, Transfer of Innovation. Scopul acestui proiect este de a propune un model de validare si certificare a deprinderilor si competentelor obtinute non-formal de catre cetatenii imigranti non-UE in scopul integrarii acestora pe piata de munca si in noile lor tari de rezidenta. Partenerii nostri in acest proiect sunt:


Read_IT – Training teachers to make READing fun through digITal storytelling (2010-2012)

“Read-IT” este un proiect Comenius LLP (invatare pe tot parcursul vietii) care se adreseaza profesorilor dar si elevilor. Scopul final al proiectului este de a incuraja si imbunatati deprinderile de lectura ale elevilor. In acest scop partenerii de proiect elaboreaza un curs de formare online adresat profesorilor, menit sa-i familiarizeze pe acestia cu o noua strategie didactica – “povestirea digitala”. Cursul adresat profesorilor va fi disponibil online incepand cu ianuarie 2012.

Partenerii de proiect sunt:


Mobiage

Proiectul Mobiage a fost proiectat pentru a răspunde nevoilor reale ale comunităților și dezvoltării acestora în Bulgaria și România drept urmare deschiderii pieții imobiliare ca o consecință aderării la UE. În proiectul MOBIAGE sunt implicați cinci parteneri reprezentând Bulgaria, România, Danemarca, Italia și Ungaria. Reprezentarea țărilor a fost aleasă pentru a corespunde specificului procesului de migrare al vârstnicilor în cadrul UE.


BioDiesel

The biodiesel is an ecological fuel that takes the normal diesel’s place. The diesel is made out of petroleum, and this is a non-renewable source. As organic substance, petroleum was made from the biomass, plants, and animals in the past million years. The specialist says that the actual sources of petroleum are going to be enough just for the next thousand of years. The burning of fossil fuels determines in the same time the atmosphere’s pollution with chemical wasted thus resulting global warming.

Website-ul proiectului – BioDiesel


Dobrogea

The term of diversity if often associated with that of biodiversity (the diversity of species, of biotopes, of ecosystems). We tried to approach a less researched topic, that of ethno-diversity. Dobrogea is a unique territory, a different area from the rest of the country, faunistic and floristic, ethnographic and cultural. If you discuss with a herpetologist, he will tell you that Dobrogea is the richest region in reptiles from Romania. If you discuss with an ornithologist he will tell you about Histria, Chituc and Lupilor sandy lands as being very important regions in our country for their avifauna.


From waste to energy

We started this project from the idea of connecting two environmental issues: solid waste (especially the plastic bottles that are everywhere) and the need of sustainable use of energy. The fossil fuels are non-renewable resources, therefore we are suppose to find another way of proving our energy supplies. Wind energy is non polluting, save, renewable. The plastic waste are very difficult to collect, treat/reuse. Most of the plastic bottles end up in garbage dumps without any possibility of recycling its. We suggest a methods that allows us to solve both environmental issues – waste and energy, by using plastic bottles for manufacturing a small and affordable wind plant, a Savonius turbine.

Website-ul proiectului – From waste to energy