Antreprenoriatul social in viata scolii

În perioada 2 – 5 mai 2023, 11 elevi și doi profesori ai Liceului Teoretic “Ovidius” au participat la activitățile dedicate finalizării proiectului Erasmus+ “Make Sense – Social Entrepreneurship in School Education”, în Arezzo, Italia (detalii despre proiect pot fi găsite atât pe pagina https://www.makesense-project.info/, cât și pe platforma educațională dezvoltată de Liceul Teoretic “Ovidius”, accesibilă gratuit la https://liceulovidius.ro/makesense/. Proiectul “Make Sense” este un parteneriat între Liceul Teoretic “Ovidius”, Constanța,  România, EULAB Consulting, Italia, Liceul “Francesco Redi”, Liceul “Vittoria Colonna și Fondazione Monnalisa din Arezzo, Italia, Celje Gymnasium Centre, Celje, Slovenia, Malone Integrated College și GEMS, Belfast, Irlanda de Nord.

Scopul acestui proiect este de a realiza un ghid care să sprijine instituțiile de învățământ, elevii și profesorii în demersul lor de integrare a noțiunilor și acțiunilor specifice antreprenoriatului social în viața școlii și a comunității.

Elevii și profesorii Liceului Teoretic “Ovidius” au vorbit despre rezultatele inițiativelor lor de includere a antreprenoriatului social în viața școlii. Cei 11 elevi ovidiști participanți la activitățile din Arezzo au prezentat colegilor lor italieni, sloveni și irlandezi proiectele de antreprenoriat social pe care le-au proiectat și implementat pe parcursul acestui an școlar în liceu. La rândul lor, colegii lor italieni, sloveni și irlandezi au împărtășit din experiențele lor privind includerea antreprenoriatului social în viața școlilor și a comunităților lor.

Gazdele acestei întâlniri de proiect au facilitat interacțiunea dintre elevii participanți și inițiativele antreprenoriale locale și naționale din Italia. Aceste interacțiuni au demonstrat atât celor implicați în dezvoltarea proiectului “Make Sense” cât și celorlalți invitați utilitatea și necesitatea integrării antreprenoriatului social în parcursul educațional al elevilor.